Wednesday, October 24, 2012

Två Senaste

Gick till biblioteket igår för att lämna tillbaka lite böcker och smet förbi den engelska ungdomshyllan en snabbis. Det brukar inte vara särskilt mycket nya böcker där så jag förväntade mig inte särskilt mycket, men det fanns faktiskt två stycken. De är sådär riktigt nya, nyss inbundna och hårt ihoppressade sådär så man vet att man kommer vara den första som läser boken. Jag älskar den känslan och är alltid väldigt försiktig med böcker, speciellt nya.

Böckerna var i alla fall "Cockwork Angel" av Cassandra Clare vilket som är hennes andra, fristående serie om the Shadowhunters. Jag har läst första delen i The Mortal Instruments (City of Bones) redan, men har inte läst övriga. Det beror inte på ointresse utan att jag vill köpa hela serien och hoppas att mina föräldrar ska göra det åt mig. De köper dock aldrig böcker jag redan läst (de måste jag köpa själv) så jag väntar, som sagt. Är inte helt säker på att Clockwork-serien inte inhåller spoilers för Mortal Instruments dock (är inte så insatt än) så jag väntar lite med den tills vidare.

Den andra boken är "Miss Peregrine's home for peculiar children" som jag sett i bokhandlar tidigare, men aldrig varit särskilt intresserad av. Ärligt talat har jag aldrig riktigt tagit reda på vad den handlade om innan och gissade bara från covern. Men nu låg den där och såg lockande ut, så jag lånade den och har precis läst klart prologen, den verkar lovande!


No comments:

Post a Comment