Wednesday, October 24, 2012

Just Nu


Tänkte skriva lite kort om vad jag läser för tillfället. Lånade en himla massa böcker i fredags och har börjat välja lite bland dem. Först skummade jag igenom "Du vet var jag finns" av Rachel Cohn, men den föll mig inte riktigt i smaken, så jag tänker inte läsa klart. Sedan har jag läst en tredjedel av "Den vita Katteni serien Berörarna av Holly BlackJag har tyvärr droppat den för tillfället, för jag kände inte riktigt att handlingen var tillräckligt intressant för att "dra mig in" (förlåt för hemsk formulering, men jag är väldigt trött just nu.) 

Sedan till mer intressanta böcker: "Resten får du ta reda på själv" av Lauren Oliver. Jag såg boktrailern för ett par dar sen (engelska versionen Before I Fall) och lånade den sen på biblan. Jag gillar den, så skriver väl en recension snart :)

Jag fick också ett smakprov från Juliet Dark's The Demon Lover som jag tror jag gillar, så jag kommer väl antagligen få tag på resten. Boken är faktiskt skriven av Carol Goodman och hette från början Incubus, men blev sedan publicerad under pseudonym och annan titel. Enligt vad jag läst från Goodman-fans beror det på att hennes andra böcker är av en helt annan stil och "pinsamt" för författaren eller nåt. 
Jag vet inte riktigt, men det här är i alla fall vad jag läser just nu.


                    

No comments:

Post a Comment