Wednesday, October 24, 2012

Under The Never Sky - Veronica Rossi


HandlingDet är en sorts framtida eller parallel värld till våran, där Aria lever i ett skyddat samhälle, en s.k. "Pod". Hon har aldrig varit utanför den och spenderar det mesta av sin tid genom i "Realms" som är virtuella världar där allt känns verkligt. Men hennes mamma försvinner under arbetet och Aria blir orolig, så hon försöker ta reda på vad som hänt henne. Det hon gör är olagligt och hon sänds därför ut i ödemarken, där det ska finnas tusen sätt att dö på. Och där hon möter Perry.

Opinions on the bookJag tyckte den var underbar, en lagom blandning mellan fantasy och YA, som en annan sorts version av "Matched" skulle man kunna säga, fast med helt andra karaktärer och fängslande på ett väldigt annorlunda sätt. Jag gillar verkligen friheten i den här boken, men också fighterna, fantasy inslagen - och Aria och Perry. Boken skiftar mellan bådas perspektiv, vilket jag också tycker om.
Den är mysig med lite lägereldsscener, kampen om överlevnad, hopp, sorg och kärlek. Titeln är också riktigt häftig. Längtar nu efter tvåan i alla fall, "Through the Ever Night" som roligt nog, släpps i USA på min födelsedag. (8:e januari) jag kanske kan önska mig den i födelsedagspresent? :)

BoktrailernJag tycker att själva idén med boktrailers är ganska rolig men onödig och oftast inte särskilt skickligt gjorda, men jag tänkte visa den här eftersom den var vad som hookade mig. Jag vet att effekterna är så dåliga att det är skrattretande och att hennes röst inte är den bästa, men tänk på det runt omkring... eller nåt. Replikerna är tagna direkt ur boken iaf.

Under the Never Sky (ATOM) <- Min bok har dock den här covern. (Från Bokus)

No comments:

Post a Comment