Wednesday, October 24, 2012

24-timmars romaner


Jag är ganska intresserad av ungdomsromaner som utspelar sig på lopet av 24 timmar - de kan vara lika långa som hälften av en "vanlig bok" men består bara av ett dygn, medan många andra böcker kan ha hunnit flera månader, på samma sidmängd. Jag är inte säker på om det är för att boken är detaljerad, eller något annat, men jag tycker det är ganska underbart.
 
Den första boken jag skulle vilja nämna är Nick & Norah's Infinite Playlist (Nick och Norahs oändliga låtlista) av Rachel Cohn och David Levithan. Jag älskar den boken för pessimismen, sammanträffandena och hela konceptet med "the all-nighter" och nu stötte jag på en annan bok som också handlar om en kärlekshistoria - som bara utspelar sig på tjugofyra timmar.
Den Statistiska Sannolikheten för Kärlek vid Första Ögonkastet (löjligt lång titel, jag vet) som är skriven av Jennifer E. Smith. Hittade den på biblioteket idag och ser fram emot att läsa den :)

No comments:

Post a Comment