Wednesday, October 31, 2012

NaNoWriMo 2012

Jag är så sjukt taggad inför NaNoWriMo (National Novel Writing Month) som startar imorgon! Nanowrimo går då ut på att folk över hela världen under loppet av 30 dagar (1 november - 30 november) ska skriva "novels" på 50 000 ord, vilket som är ungefär 115 eller 120 sidor. Jag fick höra talas om det här på en annan bokblogg och kände direkt att det var någonting jag ville prova på så... jag tänkte bara köra på. Handling kom jag på igår (lite sent jag vet^^) och nu är jag bara väldigt, väldigt peppad.

Jag och min kompis tänkte ta oss an Nanowrimo tillsammans, även om vi skriver två egna storys, och vi tänkte ha en blogg där vi skrev om våra framsteg osv. Den heter guiltymonkeys.blogspot.se och om ni vill kan ni ju kolla där, kanske läsa några delar av böckerna eller bara heja lite på oss. Jag har nämligen en känsla av att det här kommer bli väldigt stressigt och kämpigt efter ett tag, med skolan och allting.

Önska mig lycka till! (Det vore trevligt <3)

3 comments:

  1. Jag funderade på att vara med, men det kändes som om det skulle bli hemskt stressigt (och jag orkar inte stressa just nu), men får se något annat år :) Vore ju verkligen kul att prova på :D

    ReplyDelete
  2. Lycka till! :D Tänkte också vara med men hinner tyvärr inte... ;)

    Svar: Åh vad bra! :D

    ReplyDelete
  3. Sv: Haha, blir kul att se hur det går för dig i år :)

    Ja, om man inte helt har tröttnat på tjejer som får reda på att de typ är övernaturliga och sedan blir kära i lite för perfekta killar ;)

    ReplyDelete