Sunday, October 28, 2012

"Läsdagbok"

Jag är på kapitel... 5? av Juliet Dark's The Demon Lover (alternativt Incubus av Carol Goodman) och jag känner för att skriva av mig lite.  Hittills har jag suttit hela tiden och tänkt ska jag verkligen läsa det här? Inte för att den är dålig eller så, tvärtom, den har mig ganska hook:ed hittills, men det är något som sitter och gnager på mig. Trodde först att det skulle vara beskrivningen på boken (att den innehåller erotiska scener) men det har - mer eller mindre - redan varit två sådana och de var inte särskilt detaljerade så jag behöver inte direkt ha dåligt samvete över vad jag läser eller något sådant.

Kanske är den där tveksamma känslan bara där som en liten varning för att även om den verkar vara som de flesta andra Urban Fantasy & Romance Young Adult-böckerna så är den defintivt lite mer vuxen... inte minst för att Callie är äldre än den genomsnittliga huvudpersonen. Men, men, vad jag hittills har sett av "the shadow man" (som jag antar är demonen eller incubus:en) så verkar jag tycka om honom. Det är något gulligt och längtansfullt om honom, som om han verkligen hoppas hon ska bo i Honeysuckle House.
Samtidigt har jag mer eller mindre alltid haft problem med personer som har haft tidigare relationer som verkar ha varit lika seriösa som Edwards och Bellas fast döden skiljt dem åt. Och jag vet inte hur seriöst det har varit men Mr Demon verkar ju helt klart ha haft andra älskarinnor. Så ja... vi får väl se?

För jag vill verkligen att det här blir en bok jag tycker om, det vore skönt.

OBS!/NYHET: Det här är ett "smakprov" till min extra blogg Läsdagbok.blogg.se där jag kommer skriva ner lite tankar från när jag läser (för det finns mycket som jag vill diskutera, fast utan att spoila eller spamma bloggen) så kolla gärna in det. Varning för spoilers dock, de kan förekomma!


2 comments: