Friday, May 15, 2015

Läsuppdatering: Ååååh!

Jag läser som sagt Den ökända historien om Frankie Landau-Banks just nu. Och alltså ÅÅÅÅH! Sidorna bara flyger förbi och det känns som om den kommer att ta slut innan jag vet ordet av och jag måste lägga ifrån mig den hela tiden för att spara på historien och få tänka på det som skrivs och sägs och tänks och händer i den. (Andas)

Önskar att jag hade någon att diskutera med! Ska dra ut på kampanj bland mina vänner om att de måste läsa den... Läser/har någon av er läst den? :)

Kan avslöja att det har med feminism att göra. Och en dödscool (kan man fortfarande säga så? har man någonsin kunnat?) huvudperson på en prestigefull amerikansk internatskola. Vet inte än om jag älskar boken, men alltså, jag älskar att läsa den. Och det svenska omslaget! 
Så fantastiskt.

10 comments:

  1. GUD VAD JAG VILL LÄSA!! Den verkar så bra. Och ja - sååå snyggt omslag!?

    ReplyDelete
  2. You had me at feminism ;) Kanske till och med ska fråga om recex på denna...?
    SV: Oh god, jag har ingen aning... Det var så länge sedan jag gick i skolan...(not. jag har ingen ursäkt alls.) Tack för dina uppmuntrande ord! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja men precis? Jag läste det ordet i en amerikansk recension och kände mest "måste ha!"

      Delete
  3. Jag håller på att läsa den på rasterna på jobbet :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. *tummen upp* Ser framemot att läsa en recension sen :)

      Delete
  4. Så kul att höra! Ska läsa den snart också så är jättetaggad!

    ReplyDelete
  5. Jag har precis läst den. GILLAR den, även om det är lite konstig ibland, men jag tycker det är en av genialiteterna med Lockharts böcker. Konstiga, men geniala!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Håller absolut med! Ska nog ta och läsa hennes andra bok också :)

      Delete