Monday, May 25, 2015

Book Haul - Lite allt möjligt

Här kommer en samling av senaste veckornas bokskörd. Mestadels är rec-ex men några har jag också fått utav Litteralund (hint: de i bilden under). EnklavRöd som blod och några fler kan ni hitta i det här inlägget också, så ska jag inte tjata mer om dem.


"Vinnarpaket" från Litteralund:
Affektion - Martin Jern
Röd som blod - Salla Silmukka
Ett presentkort på Akademibokhandeln
Liten pocketantologi med vinnarbidragen
(Hint: var med och tävla nästa år!)

Från Modernista:
Enklav - Ann Aguirre


Från Bonnier Carlsen:
Stjärnstenen - Jo Salmson
Huset mittemot - Alex Haridi

Från Opal:
Den blomstertid nu kommer - Marie-Chantal Long


Från Semic:
Isskeppet - Peter Bergting
Ondskan vaknar - Kami Garcia
(som jag faktiskt lyckades vinna i en utlottning!)

Från Schildts & Söderströms:
Det är du, inte jag - Nora Strömman


Det är riktigt skralt med engelska böcker, men det beror dels på att jag har en hel del på hög (från något av alla mina besök i bästa English Bookshop Uppsala) och att jag ska till USA i sommar! Jag hoppas kunna köpa på mig en hel del böcker där, så försöker spara pengar så mycket det går ;)

2 comments:

  1. Vad kul att åka till USA! Hoppas du hittar många fina böcker :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Verkligen! Har längtat efter att få göra det i några år nu så ska verkligen passa på och njuta och besöka häftiga bokhandlar :D

      Delete