Saturday, December 1, 2012

Julkalender Dag 1

Från Punktebbas blogg. Om du undrar vad det är kan du alltid gå dit och kika :) Dagens tema/fråga var:

En bok som fått dig att rulla runt på golvet av skratt.


Jag är tyvärr oftast inte typen som skrattar högt åt roliga saker eller skämt i böcker. Eller, jag gör nog det ibland, men jag är oftast så inne i läsningen att jag glömmer bort det. Nu vet jag ju att det fanns en massa skämt i "Själlös" som jag tyckte var väldigt roliga (och jag tror att jag skrattade mycket när jag läste Rick Riordans Percy Jackson-böcker) men efter att ha tänkt efter en del kom jag till slut fram till en bok som faktiskt fått mig att skratta riktigt mycket (och gråta en hel del också).


Marley Och Jag av John Grogan


Det var i och för sig väldigt längesedan jag läste den här boken, men jag har ett chockrosa exemplar i bokhyllan. Och Marley hittar alltid på så många roliga/galna/farliga/hysteriska saker som tillsammans med John Grogans ibland lite torra humor definitivt fick mig att skratta (även om jag kanske inte rullade runt på golvet).



No comments:

Post a Comment