Tuesday, November 6, 2012

Höstläsning Dag 1

Fråga: Bästa Kärleksparet

Usch, det här kommer att bli jättesvårt. Jag har en massa olika favoriter (av olika anledningar) och sen, eftersom många av böckerna jag läst på sistone har varit första delen av en serie, så är det många som inte riktigt blivit "par" än. Men som man bara vet - eller i vissa fall hoppas på - kommer bli riktigt epic.

Om jag sorterar så här så blir till slut tre böcker kvar, Under the Never Sky, Onyx och Anna and the French Kiss. Och sist nämnda var jättegulliga och jag gillar de verkligen för att de är så verkliga och underbara men eftersom de är "normala" så når de aldrig upp i samma epicness som par som kan dö när som helst osv. Men jag tror att Aria och Perry kommer att bli mycket bätttre samtidigt som boken slutade lite tveksamt (eller snarare, med en mild sorts cliffhanger) och jag väljer väl därför paret i Lux-series.

Daemon Black & Katy Swartz.
Daemon.

Jag tycker om det här paret för att... jag vet inte riktigt, men det är de korta inblickarna i hur mycket Daemon faktiskt bryr sig om Kat och hur han anstränger sig för att dölja det. Sen Kat's sätt att i princip alltid strula till saker och ting, även om hon försöker göra motsatsen.

 De är lite bakåtsträvare i hela förhållandet, för de verkar inte veta exakt vad de vill eller hur de vill det men den där verkliga förälskelsen finns där någonstans. Och visst, Daemon är smoking hot och allt det där, men att han tycker att Katy är söt/gullig/underbar/osv/osv fast hon egentligen är ganska normal (som jag fattar det) utan att det blir så kliché och förstört som i Twilight (för där är det många som tycker hon är snygg, trots att hon inte tror det) är riktigt gulligt. Synd bara att han inte kan visa det bättre!

Och eh, här hade jag tänkt ha något gulligt eller tankvärt citat från paret, men jag har lämnat tillbaka böckerna till biblioteket och jag kan inget utantill direkt. Men ja, Daemon kallar Katy för Kitten och gör en massa gulliga saker och det är väl allt jag har att säga.
Nu måste jag nog tillbaka till mitt Nanowrimo... gäller att bita ihop :)

Anledningen till att bara Daemon fick vara med i bilden var att jag tycker att bilden av honom stämmer någorlunda överrens med bokens beskrivning och min bild av honom, medan Kat's verkligen inte gör det. 

No comments:

Post a Comment