Thursday, November 15, 2012

Sweet Evil - Wendy Higgins

Jag läste den här boken som en e-bok, vilket som kan påverka mitt omdöme lite. Jag tycker alltid det är mysigare med riktiga böcker och pappriga sidor osv. Ville bara påpeka det^^


Plot: What if there were teens whose lives literally depended on being bad influences?
This is the reality for sons and daughters of fallen angels.
Tenderhearted Southern girl Anna Whitt was born with the sixth sense to see and feel emotions of other people. She's aware of a struggle within herself, an inexplicable pull toward danger, but Anna, the ultimate good girl, has always had the advantage of her angel side to balance the darkness within. It isn't until she turns sixteen and meets the alluring Kaidan Rowe that she discovers her terrifying heritage and her willpower is put to the test. He's the boy your daddy warned you about. If only someone had warned Anna.
Forced to face her destiny, will Anna embrace her halo or her horns?
Opinions: Okej, så den här boken började riktigt bra. Anna visar sig vara en ganska tuff och o-mesig karaktär, trots att hon är "the ultimate good girl". Och sen Kaidan. Alltså herregud, jag är till och med förälskad i namnet, jag kan gå att viska det för mig själv. Jag gillar verkligen hur det låter Ky-den. Han är en sån karaktär jag verkligen gillar också (som kärleksintresse då) för han är mystisk, spännande, sjukt snygg, sarkastisk... listan fortsätter. Kemin mellan dem verkade också stämma och alla varningar att de inte borde vara tillsammans (tillsammans med Kaidans oväntade mjukare sida) var en fullträff. Jag trodde verkligen det skulle bli en riktigt bra bok, men sen... brast det. För mig i alla fall.
Först började saker gå lite långsammare, bli lite tråkigare. Som när alla "vi borde egentligen inte vara tillsammans" och "jag kan inte älska dig" blev lite störande och man mest satt och tänkte - gör nåt då! Likadant var det när en massa demon-business blev lite långtradigt.
     Men det som verkligen dödade boken för mig blev risken (antydningarna) när det gällde Kope. OCH NEJ, JAG ÄR INTE RASIST! Jag skulle faktiskt älska en bok med en hjälte som hade afro, snälla ögon, ett födelsemärket i ansiktet och som är en rebelliskt fredlig demon/nefilim. Det låter ganska epic, right? Men antydningarna om att det kanske kan hända nåt mellan Anna och honom fick mig att vilja slänga ifrån mig boken. Jag vill inte ha några triangeldraman. Jag är ärligt talat väldigt trött på dem vid det här laget, för i de flesta böcker behövs de inte ens. Och om man nu är dödligt kär i en het kille som Kaidan Rowe, varför då ens fundera på någon annan? Det är inte som om läsarna vill ha fler problem än de som redan finns.
Det är i och för sig inte säkert att något kommer hända mellan Kopano och Anna, men jag känner att jag nog hoppar tvåan för att slippa upptäcka hur det blir. Även om Kaidan är ett vrålhett namn. Men jag står bara inte ut om jag kommer hitta en massa "I'm Team ... !" så det får vara.
Betyg: Första halvan var riktigt bra, även om det var en typisk Paranormal fantasy/romance YA. Fast sen tappade jag intresset inför restererande typ tvåhundra sidorna. Det blev inte så tråkigt att jag slutade läsa dock.
Sweet Evil (Häftad, 2012)

No comments:

Post a Comment