Friday, November 9, 2012

Höstläsning Dag 3

Fråga: Snyggaste omslaget?

Usch, det här är ganska hemskt, för egentligen är det "snygg-snyggaste" omslaget till Shatter Me, men jag känner inte för att ha samma bok i rad så... jag väljer därför "The Raven Boys".

Den kanske inte är gudomligt-jag-tror-att-jag-dör eller jag-kan-inte-sluta-se-på-den snygg, men vacker är den i alla fall. Sen är jag en sådan Maggie Stiefvater nörd så... ja. Jag gissar att hon har målat omslaget själv (hon brukar vara i farten och animera/måla det mesta till sina böcker) och den är stiligt gjord. Ger direkt en känsla för boken.

Speciellt korpens svarta mörkhet (jag gillar att det inte finns något öga, då blir det mindre verkligt och mer mystiskt / coolt) och sedan det röda vid bröstet, som ett sorts hjärta är underbart. Jag vet inte om det ska symbolisera något men kanske det faktum att Chainsaw inte är naturligt född, eller hur man nu säger?

Sen är den ganska stilren och enkel vilket direkt ger mig en mysig Maggie Stiefvater känsla, kalas <3


1 comment: