Monday, November 5, 2012

Höstläsning

Nanowrimo tar (som väntat) upp väääldigt mycket tid som jag annars hade spenderat till läsning och när jag inte läser några böcker... ja, jag har inte fått särskilt mycket gjort här på bloggen. Tänkte därför låna "Höstläsning" från minbokkista.blogspot.se eftersom det verkade som en rolig grej och ett bra sätt för mig att kunna hålla mig någorlunda aktiv.

Jag kommer i alla fall använda hennes sju frågor (jag tror det var sju) och de tio senaste böckerna jag läst.

  1. The Raven Boys - Maggie Stiefvater
  2. Shatter Me - Tahereh Maffi
  3. Den Statistiska Sannolikheten för Kärlek vid Första Ögonkastet - Jennifer E Smith
  4. My Worst Best Friend - Dyan Sheldon 
  5. Under The Never Sky - Veronica Rossi
  6. Resten Får Du Ta Reda På Själv - Lauren Oliver
  7. Onyx - Jennifer L. Armentrout
  8. Anna and the French Kiss - Stephanie Perkins
  9. The Demon Lover - Juliet Dark
  10. Miss Peregrine's Home for Peculiar Children - Ransom Riggs
Frågorna är:
  1. Bästa kärleksparet
  2. Största besvikelsen
  3. Snyggaste omslag
  4. Roligaste boken
  5. Sämsta boken
  6. Bästa boken på svenska
  7. Bästa boken på engelska
Och jag tror redan att det här kommer bli väldigt svårt eftersom mer än en av mina favoritböcker är med på listan, haha. Och när det gäller Nanowrimo... ja, jag ligger i kurs i alla fall, är på min fjortonde sida (ca 8000 ord) för tillfället. Upptäckte i efterhand att många svenskar skrev på... svenska... vilket som hade varit lättare, men nu får jag väl se det hela som en utmaning :)
Ville också påpeka att (även om det är hemskt töntigt) så är jag "Delia Love" på Guilty Monkeys. Men jag kände att jag gärna omger mig av lite töntighet när jag gör något så jobbigt och seriöst, annars överarbetar jag nog mig själv^^

No comments:

Post a Comment