Tuesday, February 5, 2013

Februariförkylning med lite Harry Potter

Ursäkta att det varit så tyst härifrån bloggen ett tag (om ni nu märkt det), jag har nämligen planerat en massa recensioner m.m men blev sjuk för ett par dagar sen. Så jag har mest suttit framför TV:n och slötittat på en massa favoritfilmer och sovit. Nu börjar jag i alla fall bli bättre, så snart lär det dyka upp något mer konkret ifrån mig!

Ur lite mer  bokig synvinkel tänkte jag berätta om en liten vana jag fått när jag är sjuk - eller snarare lite lagom sjuk, sådär. I början när jag är t. ex riktigt förkyld får jag huvudvärk av att ens sitta i närheten av en dator och kan till och med börja må lite illa när jag försöker läsa. Men allteftersom jag blir friskare släpper det där lite i taget. Då brukar jag alltid börja läsa Harry Potter.

Nu den här gången har jag hittills läst hela de första två och lite mer än en fjärdedel av trean. Anledning till val av bok? Dels är HP-serien skriven väldigt bra, för de flesta händelserna är precis lagom långa. Du behöver t. ex inte genomlida ett halvt kapitel för en kort fight, utan blir du trött kanske du bara behöver läsa en spännande sida till, sen kan du lugnt lägga ifrån dig boken ett tag och sova lite. Sedan är ju "Harry Potters magiska värld" så underbart mysig och påminner åtminstone mig om när man var riktigt liten - mina föräldrar har läst samtliga böcker för oss barn högt, så jag hade hela familjen med mig på min första Harry Potter-resa.

Hursomhelst, en liten snabb fråga (om någon orkar svara) har ni några böcker ni "alltid" läser när ni är sjuka? Eller en speciell film? Förlåt om det här inlägget är fullt av stavfel är konstiga meningar, men såå frisk är jag inte än och ärligt talat orkar jag inte läsa igenom allt en gång till. Ha det gott!


No comments:

Post a Comment