Saturday, February 9, 2013

"Kretsen" - The Raven Boys på svenska

Jag surfade runt lite igår medan jag hade tråkigt och råkade stöta på Maggie Stiefvaters hemsida. Hon är en av mina favoritförfattare, så det var egentligen inte så konstigt. I vilket fall som helst kollade jag på hemsidan för hennes senaste serie, The Raven Boys, och fick syn på en ny liten bild på "Foreign Editions". TRB ska nämligen översättas till svenska!

Jag är nog (tyvärr) inte överdrivet nöjd med varken namnet eller omslaget - varför är det blått? Tyckte mycket bättre om det engelska, som är mer stilrent och vitt. Men det är i alla fall Carina Jansson som översätter boken och hon gjorde ett väldigt bra jobb med Stiefvaters andra serie, Mercy Falls vargar, så den blir förhoppningsvis bra på svenska också. Kretsen kommer släppas någon gång i mars 2013 av B. Wahlströms.


Det engelska och det svenska omslaget. 
Tycker ni inte att det svenska ser lite tomt ut  över fågeln?


Läs mer om Kretsen här. Eller min recension på The Raven Boys här.

No comments:

Post a Comment