Monday, March 18, 2013

PJ Liguori/KickthePJ (Obokigt inlägg)

Jag är ett ganska stort fan av vloggers/youtubers och spenderar (och slösar bort) enormt mycket tid på Youtube där jag följer en mängd olika vloggare. Om man ska generalisera lite så har jag bäst koll på de brittiska youtubarna eftersom jag, av olika anledningar, tycker bäst om dem (följer dock c.a fyra amerikanska också). Medan jag har sjukt många favoriter och favoriter-bland-favoriterna och till och med favoriter-bland-favoriter-bland-favoriterna så har jag dock en "etta". Min absoluta favorit sen nästan ett år tillbaka är dock PJ Liguori, som antagligen är en av världens mest underbara människor.



PJ heter något så nördigt som Pascal Jordan egentligen och har haft sitt youtube account sen slutet av 2007. Han är en del av "the crazy internet famous youtubers" i Storbrittanien, men en av de mindre kända i högen. Jag antar att det beror på att han inte alltid är helt och hållet mainstream utan har en del ganska galna videor som ibland kan få en att undra lite halvt seriöst om han har några psykiska problem. Jag tror seriöst att jag älskar honom, haha.

Han är otroligt kreativ, smart, artistisk, rolig... listan är ganska lång. Lite galen är han nog också och i början blir folk lätt avskräckta av några av hans videor men i största allmänhet är han bara amazing. (och supermegawesomefoxyhot - appropå det, någon som är taggad inför A Very Potter Senior Year? :)

Anledningen till att jag skriver det här är dels att jag haft det lite trögt med recensionsskrivandet, att PJ är så freaking awesome och att jag ville visa lite annan kreativitet på bloggen än vad jag vanligtvis gör. Så, ja, här är några av hans videor helt enkelt:


Och den sista här tog det mig evigheter att fatta att hans version
av Twi-Late thoughts förstås gällde videoidéer och inte bokidéer,
satt och undrade hur han hade tänkt genomföra de två första ;)



Den här mannen gör mig glad <3 
I alla fall, ber om ursäkt för att jag skriver om något som inte är bokrelaterat, men jag kunde inte låta bli^^

No comments:

Post a Comment