Wednesday, January 23, 2013

Warm Bodies - Zombies?

När första Twilightfilmen kom ut var ju nästan hela världen fast i någon sorts vampyrfeber - allt skulle handla om vampyrer. Serier som Sookie Stackhouse och Vampire Diaries fick också lite mer uppmärksamhet än vad de haft innan. Nu har vampyrfrenzien lugnat ner sig lite och paranormal romance-genren är mer varierad igen. Dystopiska kärlekshistorier har blivit mer populära med bl. a Hungerspelen, Matchad och Divergent. Men jag har också hört en del snack om att zombiesar kanske ska bli den nya inne-grejen.

Själv har jag aldrig läst en zombiebok och jag har lite svårt att tro att det ska bli lika populärt som vampyrerna - vampyrer är trots sexiga och snygga. Varulvar? Jo men visst, de blir lätt hunkiga. Zombiesar däremot? Nja. Så vitt jag vet ska de ju vara lite hjärndöda, ganska långsamma och fula och ja... inte direkt min version av drömkille.

MEN, jag tänkte i alla fall prova att läsa minst en (helst tre, då känns det som om jag gett det en ärlig chans) zombiebok. Efter att ha tittat runt lite snabbt har jag valt "Warm Bodies" av Isaac Marion. Jag vet inte om den är "bäst" eller ens särskilt bra, men jag hörde att den filmatiserats och kommer på bio i februari (i USA i alla fall) så det kändes som en bra start.




Någon annan som läst en bra zombiebok? Kanske kan rekommendera någon? Jag funderar lite på "Alice in Zombieland" även om det inte är kärleksintresset som är en zombie. 

4 comments:

  1. Har inte läst någon zombiebok, men vill gärna :)

    Sv: Har inte planerat något :)

    ReplyDelete
  2. Each thesis topic has its own properties. Follow this https://get-thesis.com/blog/how-to-choose-a-thesis-topic advice to choose what you need!

    ReplyDelete
  3. Sharing information with others is good. I also want to share some good links for students all across the world about short essay .

    ReplyDelete
  4. Hello! I know that many people need some writing help. In such a case you can apply to the writing service like https://essays-writer.net/essays/analysis/the-three-main-approaches-to-ethics.html There are a lot of useful information and good solutions.

    ReplyDelete