Saturday, November 30, 2013

Nanowrimo-rapport

Nu är november slut (för alla er som inte är klara med Nano än - håll ut, andas, ni har fortfarande en och en halv timme på er!) och jag klarade faktiskt av utmaningen. Det var lite på håret, men gjort, och jag är jättenöjd!



När man skriver för att uppa en wordcount istället för att satsa på kvalitén blir kanske inte alla sidor vidare bra, och speciellt i min berättelse var det en massa saker jag ville ändra på som jag inte ändrade eftersom man bara ska skriva framåt och inte bakåt (eller om) när man skriver till Nano. Men jag har antecknat alla mina tankar och rättningar i en bok, redo att skriva om boken, så det är vad jag ska göra i december. När omskrivningen är klar ska jag nog skriva färdigt boken, om jag inte blivit less på den tills dess.

En annan god nyhet är att jag nu kommer ha mer tid till att blogga och läsa igen, så förhoppningsvis blir det mer uppdatering här på bloggen! På måndag börjar till exempel min PRAO-vecka på Modernista Förlag, och det är så klart jättespännande :)

No comments:

Post a Comment