Wednesday, October 22, 2014

VET NI VET NI VET NI

Imorgon kommer Jenny Jägerfeld till Knivsta Bibliotek och håller "inspirationsföreläsning och skrivarworkshop för tonåringar och unga". Jag upprepar: JENNY JÄGERFELD KOMMER TILL KNIVSTA FÖR ATT PRATA SKRIVANDE.



Och vet ni vad? Jag kommer antagligen inte kunna gå.

Jag-vet-det-är-så-hemskt. Men jag känner att det var rätt dålig planering att lägga en workshop för tonåringar (okej då, och vuxna) mellan klockan sex och åtta, torsdagen innan höstlovet börjar. Jag menar, ALLA lärare vill ju ha prov och redovisningar sista dagarna innan lovet. Bli klara med sina "units" som vi kallar det på IB. Lämna si och så bakom sig för att kunna påbörja nya utmaningar efter en hel veckas vila.

Som gymnasieelev med ett prov, en stor inlämningsuppgift, och en stor-och-jobbig-presentation-framför-klassen due till just fredagen behöver jag egentligen plugga på just den torsdagen. Alternativet är väl att jag sitter med på föreläsningen och (snyft) missar själva skrivarworkshopen.

Blev väldigt besviken, speciellt eftersom jag till en början fått för mig att det gällde torsdagen under höstlovet, när man är ledig. GRYMT taggad var jag. Nu känner jag mest för att grina lite :(

(UPDATE: jag körde en allnighter samma kväll som jag skrev det här, pluggade som en galning, och gick ändå. Känner mig nöjd med det beslutet. Inlägg om kvällen kommer snart!)

No comments:

Post a Comment