Friday, July 18, 2014

Book Haul

Jag var i Tyskland förra veckan och hälsade på en kompis (väldigt mysigt) och fick med mig fyra böcker hem, så tänkte "haul:a" dem. Men innan jag skriver om böckerna vill jag bara berätta att jag var där och såg VM-finalen i fotboll på en arena tillsammans med 50.000 galna tyskar i Hamburg och det var en sådan otrolig upplevelse att det inte är sant!


Glada tyskar firar vinst med den obligatoriska vinnarlåten.


Här var jag alltså, omringad av tusentals tyskar.
Och fyra danskar. De kunde i varje fall engelska.


Ah-mah-zing. Men tillbaka till böckerna:

Min kompis planerar att köpa en ny finare edition av sina A Song of Ice and Fire så jag fick hennes första fyra. Visserligen med en del spår av hungriga chinchillor, men helt gratis. Misstänker att hon försöker få med mig på hajpen. 



Sedan fick jag också ett rec-ex från Semic, nämligen James Dashners Maze Runner: I dödens labyrint som jag håller på att läsa just nu. So far, so good, är allt jag kan säga.

No comments:

Post a Comment