Saturday, April 12, 2014

Opal - Jennifer L. Armentrout

"You really shouldn’t trust a soul in this game. 
Not when everyone has something to gain or lose."


Katy och Daemons värld verkar aldrig kunna bli enkel. Dee hatar henne, Blake är tillbaka, Wills hotfulla skugga hänger över dem och Daemons hemkomna bror verkar inte vilja stanna gömd. Vill de behålla Dawson i säkerhet kommer de bli tvungna att ta risker...

Det var rätt längesedan jag läste tvåan i Lux-serien, eftersom slutet på Onyx var lite svagt, och jag hade glömt bort allt som hände i den. Så fort man öppnade Opal kom allt emellertid tillbaka med stormfart och man kände sig genast hemma med karaktärerna och storyn. 

Katy är en underbar huvudperson med läcker berättarröst, dialogerna är roligt fräcka och historien har hela tiden ett ganska rappt tempo. Det fanns en hel del spännande och häftiga delar som jag läste om ett par gånger innan jag gick vidare i boken (läs: delen med Will) och slutet var känslomässigt mördande, så du bör ha nästa del redo på en gång.

Gillar man Paranormal Romance när det kommer till YA-böcker, eller är nyfiken på genren, så kan jag rekommendera den här serien. Tvåan var möjligen lite svagare än restererande, men serien har hållit en hög kvalité hela vägen igenom, och jag ser verkligen fram emot sista delen. (Ja, jag har läst Origin redan, recension kommer imorgon.)

Betyg: Vet inte om jag behöver säga så mycket? En grym serie, är nästan förvånad över att den inte är särskilt populär i Sverige. Jag älskar verkligen humorn och kemin mellan huvudkaraktärerna.

No comments:

Post a Comment