Monday, September 14, 2015

Would You Rather Book Tag

Alba från Boklyckan har taggat mig att göra "Would You Rather Book Tag", så let's begin! (Tack för taggen!)

Would you rather only read trilogies or only read stand-alones?

Definitivt stand-alones! Är så otroligt trött på trilogier just nu och har helt ärligt varit det ända sedan vågen efter Twilight och Hunger Games kom. ALLA serier var trilogier, helt enkelt för att det var ett "vinnande koncept" och det var så TRÖTTSAMT. Hur många trilogier kan ni komma på, på rak arm, som kunde ha kortats ner till två böcker, till exempel? Hur många tvåor kan ni komma på som bara var transportsträckor? Nej, jag älskar stand-alones. Och duologier. Det är fina grejer det!

Would you rather shop at Barnes and Nobles or Amazon?

Amazon tror jag. Barnes & Nobles är A) otrooooligt dyrt eftersom de har nästan allt i hardback och B) visserligen en cool kedja, men inte lika härlig som brittiska Waterstones eller Foyles. Dessutom är det så smidigt att shoppa online :)

Would you rather books were made into TV-shows or movies?

Åååh, svårt! Beror på boken tror jag, för vissa tycker jag nog inte räcker till en TV-serie (möjligen en säsong då, men kan vara svårt att hålla intresset uppe hela vägen) medan andra skulle vara helt perfekta. Vill verkligen leva tillräckligt för att se serieversioner utav både Sagan om Ringen och Harry Potter! 

Would you rather be a professional author or reviewer?

Författare är ju mitt drömyrke alla kategorier och har varit sedan jag var fem och lärde mig läsa, så det är enkelt att svara på :D

Would you rather be a librarian or bookseller?

Vill verkligen jobba i en bokhandel när jag studerar (om det går) och tror jag skulle trivas bättre där än på bibliotek, men båda är otroligt härliga. (Om någon bokhandlare råkar se det här och vill ha en 17 snart 18-årig extrajobbare så är det bara att höra av sig, haha ;))

Would you rather read ebooks or physical books?

Fysiska böcker! Älskar att kunna bläddra i böcker, och att ställa dem i hyllan, haha. Men jag läser en hel del e-böcker på väg till och från skolan också, eftersom det är smidigt att ha när man pendlar.


Jag taggar ingen den här gången eftersom jag inte vet/orkar/hinner kolla upp vem som gjort den, men vill ni göra det så do it!

2 comments:

  1. ÅH GUD DITT SVAR PÅ FÖRSTA FRÅGAN!! Så himla on point med vad jag tycker. <3333 Är också urtrött på alla långa serier, haha! Standalones <333 men alltså jag älskar ju serier på ett sätt också, men alltså det skulle vara fler duologer bland bokvärlden tycker jag faktiskt. Kanske dags att skriva en Amanda? ;) (för jag har säämst fantasi, haha!) kraaamiz :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Standalones all the way! Och duologier är så amazing. Får nog skriva en ja, haha, men du också! Kramar!

      Delete