Tuesday, July 21, 2015

Vill ni ha något att titta på?


Jag vet att det kanske inte är jättevanligt att titta på dokumentärer (och kanske inte alltid låter så roligt) men just den här rekommenderar jag. Verkligen.

Inte bara för att det finns en hel del både skrämmande och fantastiska saker med i Aaron Swartz historia, utan också för att den är väldigt inspirerande. Vad kan du göra? Vad gör du?

Vad tycker du? Vad är viktigt?

Och så tycker jag att det är viktigt att man inte glömmer bort att saker som Swartz självmord faktiskt händer och att vi kanske kan göra mer än vad vi faktiskt gör. (Och det är helt ärligt en väldigt bra dokumentär också. Intressant, fin att titta på, berörande, snyggt klippt, etc. etc.)

 Måste ju dock varna för att jag inte är påläst om Swartz sen tidigare så om den är vinklad på något speciellt vis har jag inte någon aning om det. Men det förändrar ändå inte att jag tycker att frågorna är viktiga.


Ingen som följer J.K. Rowling på Twitter kan väl missat
hur engagerad hon är i sin kamp för att #BackTheBBC

Also - tittar ni in ibland på svt.play och kollar utbudet? De har ju faktiskt allt möjligt, inte bara Sherlock och Morden i Midsommer. Kort filmer. Dokumentärer. Tycker det är passande att faktiskt använda sig av Public Service nu i debattstormen om att BBC (som jag förstår det) kan riskera att kommersialiseras.

2 comments:

  1. Jag är väldigt intressad av dokumentärer så jag ska absolut ta och se den! Jag följer också J.K. Rowling på Twitter och har också märkt hur engagerad hon verkar vara vilket jag tycker är väldigt bra. Jag tycker verkligen inte att BBC borde kommersialseras. Jag vet själv hur mycket jag gillar SVT och förstår hur alla i England måste känna.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoppas du tyckte den var intressant! (Är så otroligt urusel på att svara på kommentarer så jag gissar att du åtminstone börjat se på den vid det här laget?) Och eller hur, Public Service ftw!

      Delete