Saturday, May 24, 2014

Böcker jag ser framemot

Jag har kikat lite på några av förlagens Sommar och Höst-kataloger (tänkte vara ute i god tid den här säsongen, missade alla vår-böcker för att jag var för lat för att kolla katalogerna) och har hittat ett par böcker jag är sugen på.

Från Rabén och Sjögren:


 



Inte vem som helst av Nina Lacour (juni) och Lite mer än en kram av Mårten Melin (augusti) samt förstås Allt och lite till av Sarah Dessen (juni).

Från Bonnier Carlsen:

Författar bild då omslag saknas

Född fenomenal av Josephine Bornebusch (augusti). Mest känd som Mickan i Solsidan. Ska bli jättespännande att se hur hon är som författare!

Från Semic:

 

Trolldomsakademien - Eldhäxan av Peter Bergting och Maze Runner: I dödens labyrint av James Dashner (augusti). Boken är ju väldigt hypad, och jag vill gärna läsa den innan filmen kommer ut i höst! 

2 comments:

  1. Vill bara tillägga att inom IB finns det en grej som kallas CAS timmar, och jag får det genom min blogg! Och då är det kreativitet som räknas :)))

    ReplyDelete